Leidse hoogleraren vanaf 1575

Christine Ann Espin (Christine)

Geslacht
Vrouw

Promotie (1990)

Type examen
Promotie
Datum
1990
Plaats
Minnesota
Proefschrift
Reading aloud from text as an indicator of achievement in the content areas

Bijzonder Hoogleraar (2009)

Benoeming
Bijzonder Hoogleraar
Faculteit
Sociale Wetenschappen
Vakgebied
Orthopedagogiek
Leeropdracht
Diagnostiek door leerkachten van leer- en gedragsproblemen bij adolescenten
Datum benoeming
2009-12-01
Datum oratie
2010-05-10
Titel oratie
Realistic and relentless. Using data-based decision making to build effective programs for secondary-school students with learning and behavior difficulties.
Bijzonderheden
Bijzondere leerstoel vanwege Leids Universitair Fonds

Publicaties

Wetenschappelijk
Overig
  • Espin C.A., Chung S. & Van den Bosch R.M. (2015), Response-to-Intervention (RTI): Een probleem-oplossende benadering voor leer- en gedragsproblemen in het onderwijs. ORD, Leiden, The Netherlands (Lezing).
  • Van den Bosch R.M., Espin C.A. & Chung S. (2015), Teachers' interpretation and use of CBM progress-monitoring graphs: A research-to-practice gap. EARLI Conference, Limassol, Cyprus (Lezing).
  • Espin C.A., Chung S. & Van den Bosch R.M. (2015), Response-to-Intervention (RTI): Een probleem-oplossende benadering voor leer- en gedragsproblemen. Nationale Dyslexie Conferentie Lexima, Ede, The Netherlands (Lezing).
  • Feijt R., Schrijner C. & Espin C.A. (2015), Is excellent onderwijs excellent voor iedereen? Diverse leerbehoeften van studenten in de collegezaal. ORD, Leiden, The Netherlands (Lezing).
  • Van den Bosch R.M., Espin C.A. & Chung S. (2015), Teachers' interpretation of CBM progress-monitoring graphs. Pacific Coast Research Conference, San Diego, USA (Lezing).
  • Janda B., McMaster K., Jung P-G., Shin J., Van den Broek P.W. & Espin C.A. (2015), How readers process narrative and informational texts: Insights from think-alouds. Society for Text and Discourse, Minneapolis, USA (Lezing).
  • Espin C.A., McMaster K., Rose S. & Wayman M. (Red.) (2012), A measure of success: The influence of curriculum-based measurement on education. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
  • Espin C.A. (10 mei 2010), Realistic and Relentless. Using data-based decision making to build effective programs for secondary-school students with learning and behavior diffi culties. (Oratie). Leiden: Universiteit Leiden.
  • Espin C.A. (2 oktober 2009), Relative effects of three correctional feedback approaches on the performance of students with writing difficulties (w/ X. Du) (Lezing). Dallas, TX.
  • Espin C.A. (28 augustus 2009), Is my instruction working? Monitoring the progress of students in reading and writing (Lezing). Amsterdam.
  • Espin C.A. (10 april 2009), Improving data-based instructional programming through online teacher-to-teacher communication (w/ S. Deno, K. McMaster, R. Pierce, S. Yeo & A. Mahlke) (Lezing). Seattle, W.A.
  • Espin C.A. (4 februari 2009), Progress monitoring procedures: Effects on teachers' conversations about instruction (w/ S. Deno, K. McMaster, R. Pierce, S. Yeo & A. Mahlke) (Lezing). San Diego, C.A.
  • Haager D. & Espin C.A. (2009), Redactielid Learning Disabilities Research and Practice.
  • McMaster K., Broek P.W. van den, Rapp D., White M.J., Carlson S., Kendeou P., Espin C.A. & Deno S.L. (2008), Using cognitive science to inform reading comprehension interventions for struggling, average, and good readers.. Washington, D.C.. [overig]

Links

Link naar deze pagina
http://hoogleraren.leidenuniv.nl/id/3490

©2015 Universitaire Bibliotheken Leiden www.bibliotheek.leidenuniv.nl